În anul 2011, România a cheltuit aproape 8 milioane de lei pentru a moderniza gara prin care până în anul 1990 se făcea legătura pe calea ferată cu Republica Modova. Astăzi, presa de peste Prut anunță că Stația CFR Fălciu, din județul Vaslu, deși a fost renovată, a rămas ulterior în paragină cu tot cu o clădire modernizată și sistem informatic cu serverele aferente interconectate la rețeua internațională de comunicații.
Deși nefuncțională de atâția ani, gara din Fălciu este văzută de autoritățile locale ca o soluție în dezvoltarea întregii zone. Însă, pentru aceasta, crede primarul Neculai Moraru, ar trebui ca punctul de frontieră să fie inclus în Master Planul General de Transporturi, atât pe linie feroviară cât și auto. În acest sens, autoritățile locale susțin că au făcut numeroase intervenții la miniștrii transporturilor, dar, de fiecare dată, s-au lovit de un zid. Primarul
„Nu a fost ministru al transporturilor sau prim-ministru pe lângă care să nu fi făcut demersuri. Cea mai cinstită a fost o secretară de stat din Ministerul Transporturilor care, acum vreo doi ani, mi-a spus că degeaba mă chinui pentru că investiția nu este prinsă în Master Planul de Transporturi. O soluție viabilă ar fi ca podul de cale ferată de peste Prut care face legătura cu Republica Moldova să devină și rutier. Evident, trebuie să fie și acordul autorităților din țara vecină. Paradoxal, cei de dincolo de Prut au făcut studii de fezabilitate și întreaga investitiție ar costa 3,5 milioane de euro. Deci autoritățile de acolo sunt cu adevărat interesate, spre deosebire de cele române”, a explicat primarul Neculai Moraru.
Potrivit sursei, realizarea podului rutier de la Fălciu peste Prut ar scurta distanța dintre capitalele București și Chișinău cu 150 de kilometri. Însă, până acest vis s-ar putea înfăptui, gara din Fălciu rămâne una a buruienilor.