Asociația ACCEPT implementează un proiect finanțat de UE și destinat liceelor din România, în cadrul căruia elevii trebuie să răspundă unui chestionar privind identitatea și experiența lor (homo)sexuală în cadrul școlii.
Asociația ACCEPT, care promovează drepturile homosexualilor din România, face un apel- prin intermediul unui anunț postat pe pagina de Facebook- către elevii, profesorii și părinții interesați să răspundă la un chestionar privind „experiențele de bullying, hărțuire și violență la care sunt supuși elevii în mediul școlar din cauza homofobiei, bifobiei și transfobiei”.
Chestionarul prezintă mai multe tipuri de întrebări, de la identitatea sexuală a elevului, la experiența acestuia în școală sau la implicarea Statului în promovarea educației LGBT în școli.
Întrebările privind orientarea sexuală oferă elevului posibilitatea să aleagă dintre mai multe variante, de la homosexual, lesbiană, bisexual, pansexual, asexual sau heterosexual. Totodată, elevii participanți la sondaj au posibilitatea să-și declare identitatea de gen, respectiv non-binar, trans, cis sau „alta”.
În continuare, elevii sunt invitați să relateze despre comentariile „homofobe, bifobe sau transfobe în școală” și despre implicarea profesorilor în combaterea acestora.
Nu în ultimul rând, chestionarul își propune să afle dacă „în curricula școlară, se regăsește conținut legat de comunitatea LGBT” sau dacă „în școală se discută subiecte legate de LGBT la ore”.
Potrivit anunțului ACCEPT, „proiectul CHOICE își propune să contribuie la promovarea liceelor incluzive și la prevenirea și combaterea intoleranței pe motive de identitate de gen, expresie de gen, orientare sexuală și/sau caracteristici ale sexului în Bulgaria, Grecia, Lituania și România”. Proiectul este implementat în România de Asociația ACCEPT și este finanțat de Programul „Drepturi, egalitate, cetățenie” al Uniunii Europene.
ACCEPT nu precizează care este valoarea sprijinului financiar de care beneficiază proiectul.