Șase companii private din Republica Moldova au obținut premii pentru implementarea standardelor de integritate în afaceri. Premiile au fost acordate în premieră în cadrul concursului „Marca comercială a anului 2019”, o inițiativă a Programului Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) și Centrului Naţional Anticorupţie (CNA), în parteneriat cu Camera de Comerţ şi Industrie.
La categoria „Întreprinderi mici”, premiul a fost acordat SRL „Lokmera”, la categoria „Întreprinderi mijlocii” distincția a revenit ÎCS Coca-Cola Îmbuteliere Chișinău SRL, iar la categoria „Întreprinderi mari” au fost premiate BC FinComBank SA, ÎM Orange SA, ÎM Moldcell SA și BC Victoriabank SA.
Alte câteva companii – BAR MGP Broker SRL (marca comercială Rapidasig), GȚ Ygrick-Group (Biantti), Jaman SRL (Agrobiznes), Art-Proeco SRL (Ronți), Kaufland SRL, SC Sandriliona SRL au primit diplome din partea organizatorilor concursului, se arată într-un comunicat de presă.
Companiile au prezentat juriului propriile coduri de etică sau conduită în afaceri, procedurile de raportare a neregulilor la locul de muncă şi de soluţionare a conflictelor de interese, mecanismele de protecţie a avertizorilor de integritate, precum şi cele de control intern și de declarare şi evaluare a cadourilor.