Puțin peste 100 de km din „Autostrada Unirii” A8 de la Tg Neamț la Iași și mai departe până la Ungheni vor fi analizați pentru revizuirea și completarea Studiului de Fezabilitate și realizarea Proiectului Tehnic de execuție, informează hotnews.ro.
Potrivit sursei citate, licitația a fost lansată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) pentru minim 62 de milioane de lei cu un termen de execuție de 38 de luni. Odată finalizată această etapă, practic, proiectul va putea fi scos direct la execuție cu toate detaliile puse la punct. De remarcat că în varianta originală a SF-ului pe acest tronson erau gândite nu mai puțin de 6 tuneluri forate cu o lungime totală de circa 10 km.
CNAIR a lansat în SEAP licitația pentru „Completare/Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate, si elaborare P.A.C., P.A.D. si P.T.E. pentru obiectivul „Autostrada Targu-Neamt – Iasi- Ungheni”.
Valoarea estimată este cuprinsă între 62.091.000 de lei și 73.370.700 de lei fără TVA, iar termenul pentru întreg contractul este de 38 de luni.
Data limită pentru depunerea ofertelor este 23 octombrie 2020.
Autostrada Târgu Neamț – Iași -Ungheni reprezintă un tronson din viitoarea Autostrada A8 Târgu Mureș – Tg. Neamț – Iași – Ungheni ce va străbate județele Mureș, Harghita, Neamț și Iași și va avea o lungime de aproximativ 320 de km.
Sector Târgu Neamț – Iași – Ungheni va avea o lungime de 100,14 km.
Traseul actual al tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni este împărțit în 4 sectoare, după cum urmează:
• SECTORUL nr.1 – Km 0-km 32 , respectiv Târgu Neamț-Târgu Frumos;
• SECTORUL nr.2 – Km 32-km 61, respectiv Târgu Frumos- DN 28( zona Lețcani);
• SECTORUL nr.3 – Km 61-km 78, respectiv DN 28( zona Lețcani)-DN 24 C (zona cât mai apropiată de municipiul Iași);
• SECTORUL nr.4 – Km 78- km 100, 14 (sfârșitul proiectului va fi în punctul vamal de la Pod peste Prut la Ungheni amplasat în UAT Golăiești);