Până în anul 2023 va fi încheiat studiul de fezabilitate şi cel de mediu pentru porţiunea de autostradă Târgu-Neamţ-Iaşi-Ungheni, au anunțat liderul USR, Dan Barna, și secretarul de stat din cadrul Ministerului Economiei și Infrastructurii de la Chișinău, Anatol Usatîi, în cadrul emisiunii „Punctul pe AZi”.
„Aici sunt două aspecte pentru că această autostradă are două segmente: sectorul vestic şi cel central, de la Târgu-Mureş la Târgu-Neamţ şi aici vorbim de o etapă de pregătire cu stadiu de 50 la sută, iar cel de-al doilea proiect mult mai interesant Târgu-Neamţ-Iaşi-Ungheni este lansată licitaţia pentru pregătire, studiul de fezabilitate, proiectul tehnic, avizele, acordul de mediu, se depun ofertele în octombrie. Toată pregătirea va dura doi ani şi ceva, practic în 2023 va fi finalizată această etapă de pregătire. Iar referitor la Podul de peste Prut, de la Ungheni, care este un element critic pentru proiect, este finalizat studiul de fezabilitate, este în derulare procedura de mediu şi cam într-un an se finalizează şi această etapă şi vom avea licitaţia pentru proiectare şi execuţie”, a declarat liderul USR pentru TVR Moldova.
„Ţinând cont că acest pod, conform memorandumului care urmează a fi semnat între state, rămâne a fi construit de către partea română. Partea moldovenească urmează a construi drumul de acces, care leagă drumul recent construit, ocolirea Ungheniului direct cu acest pod. Aşteptăm finalizarea studiului de mediu, deoarece în dependenţă de amplasarea fizică a podului noi trebuie să finalizăm proiectarea drumului, să achiziţionăm terenurile. În iulie Parlamentul a votat legea privind declararea utilităţii publice, e un prim pas ce ne permite să achiziţionăm terenurile, care include şi acest drum ce leagă drumul Ungheni-Sculeni cu acest pod. Până în 2023 vom avea studiul de fezabilitate şi de mediu, de acolo reiese şi costul proiectului. 10 milioane de euro”, a menţionat secretarul de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Infrastructurii, Anatol Usatîi.
Autostrada Târgu Mureș-Iași (A8), denumită și Autostrada Unirii sau Autostrada Est-Vest, este o autostradă ce va fi construită pe traseul Ungheni-Iași-Târgu Frumos-Pașcani-Târgu Neamț-Poiana Largului-Ditrău-Târgu Mureș- unde va fi creată o legătură cu Autostrada A3. Va avea o lungime de 310 km la un cost estimat de 4.07 miliarde de euro.
Tot proiectul este împărţit în trei sectoare, aflate fiecare în diferite stadii de implementare. Sectorul 1 Tg. Mureş – Tg. Neamţ măsoară circa 211 km. S2. Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni, lungimea sectorului ar urma să fie de circa 93 de km. Podul peste Prut de la Ungheni Sectorul presupune un lot de un kilometru plus punctul de trecere al frontierei.