BOB Concierge este un startup apreciat în România și fondat de basarabeni, care își propune să fie un valet digitalizat care, pe lângă funcțiile unui dulap inteligent, are un mini-shop, te ajută să-ți ridici produsele alimentare comandate sau chiar prânzurile gătite și îți mai oferă accesul la o mulțime de alte servicii. Afacerea a fost inclusă într-o listă de startup-uri promițătoare românești, de la care așteptările sunt mari în 2021.
Portalul eu-startups.com, o publicație care se concentrează pe poveștile afacerilor europene, a realizat un top al startup-urilor românești care merită să fie urmărite în acest an. Printre ele se află VoxiKids, o aplicație ce digitalizează terapia vorbitului pentru copii, Questo, o aplicație de călătorii bazată pe joc, dar și BOB Concierge, valetul digital dezvoltat de o echipă de basarabeni stabiliți în România începând cu 2018.
Ce este BOB Concierge
Jurnaliștii de la pressone.ro scriu că BOB Concierge este un serviciu de adus coletele și produsele care te interesează cât mai aproape de tine, mai exact la scara blocului în care locuiești. Serviciul este compus dintr-o aplicație pentru smartphone și un locker inteligent care arată ca un hibrid între un locker obișnuit și o vitrină frigorifică.
Românii, care au deja unul în scară, îl pot folosi ca pe un valet personal care îi așteaptă la intrare, fie ca să ridice coletele din celula rezervată prin aplicație, fie ca să ridice produsele alimentare comandate (pot comanda inclusiv mâncare gătită) sau chiar ca să-și lase rufele pentru servicii de spălătorie. Mai mult, pot folosi aplicația inclusiv pentru a comanda servicii pentru casă – instalatori, electricieni, zugravi.
Mihai, fondatorul afacerii, are 36 de ani, este născut în satul Slobozia Mare, raionul Cahul și le-a povestit celor de la wall-street.ro că a avut trei tentative de a veni în România: la liceu, la facultate și la primul job. A rămas, însă, în Republica Moldova, a terminat Academia de Studii Economice a Moldovei și s-a angajat la Chișinău, într-o bancă. La câțiva ani, a apărut rutina care l-a determinat pe Mihai să facă o schimbare.
În 2012, s-a înscris la un concurs de proiecte, iar echipa lui a decis să construiască un locker pentru livrări pe care l-au implementat, ulterior, în rețeaua Poștei Republicii Moldova. Dezvoltarea acelui proiect a generat concluzia că produsul nu este suficient, fiind necesar ca acesta să vină acasă la client. De atunci, au început să gândească un locker pentru acasă, care să îndeplinească nevoile de bază ale unui utilizator, precum mâncare, băutură și servicii de bază, așa cum e curățenia sau îngrijirea personală.