Problemele și riscurile implementării proiectului Transfrontalier SMURD-2, printre subiectele discutate la cea de-a șaptea ședință a Comitetului Director din perioada 22-23 iulie, derulată în baza Programului Operaţional Comun România – Republica Moldova 2014-2020 al Uniunii Europene.
Cea de-a şaptea şedinţă a Comitetului Director se desfăşoară la Chişinău, iar cadrul activităţilor participă şeful IGSU din R. Moldova, general – maior al serviciului de salvare Mihail Harabagiu şi reprezentanţii tuturor instituţiilor implicate în realizarea proiectului printre care Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă al MAI România, Inspectoratul General de Aviaţie al MAI România, Ministerul Sănătăţii din România, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Iaşi, Ministerul Sănătăţii, Muncii şi Protecţiei Sociale al Republicii Moldova și Institutul de Medicină Urgentă din R. Moldova.
În cadrul evenimentului, participanţii la întruniri discută progresele, problemele şi riscurile în implementarea proiectului, dar şi examinează planul de intervenţie comun şi procedurile asociate.
Proiectul transfrontalier SMURD-2 este finanţat de Uniunea Europeană cu un buget de peste 10 mln de euro şi prevede reconstrucţia a două puncte de operare SMURD la Ungheni şi Cantemir, construcţia a patru heliporturi pentru elicoptere SMURD în preajma a patru spitale din municipiile Chişinău, Bălţi şi Cahul, achiziţionarea a 14 autospeciale specifice misiunilor SMURD, dar si construcţia a doua Unităţi de Primiri Urgenţe la Chişinău şi Bălţi.
Perioada de implementare a activităţilor nominalizate este finalul anului 2022.