Autoritățile din România își propun să construiască un nou pod peste Prut și să reabiliteze alte patru poduri existente. Anunțul a fost făcut de Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor de la București, care a adăugat că prin infrastructură legăturile dintre România și Republica Moldova vor deveni și mai strânse.
Potrivit oficialului, în derulare sunt cinci proiecte importante, finanțate prin fonduri europene nerambursabile, pentru reabilitarea podurilor de peste Prut și pentru construirea unui nou pod peste acest râu, la Ungheni.
Ulterior, ministrul Cătălin Drulă a oferit mai multe detalii despre respectivele proiecte.
„Podul de la Galați – Giurgiulești, pe DN 2B. A fost construit în 1949 și are o lungime de 125 de metri. Execuția lucrărilor a pornit chiar în iulie și se va încheia peste 9 luni.
- Aici se va consolida grinda cu zăbrele,
- tablierul va fi sablat și vopsit,
- placa de beton armat care susține calea pe pod va fi reparată,
- calea pe pod și trotuarele vor fi refăcute,
- se vor schimba parapetele pietonale și de siguranță,
- rampele de acces vor fi refăcute,
- iar picioarele podului vor fi protejate de un dig de piatră brută.
Podul de la Ungheni, de pe Autostrada Unirii A8 Tg. Mureș-Iași-Ungheni (unde proiectarea este deja în derulare). Studiul de fezabilitate pentru pod e finalizat, iar, după ce obținem acordul de mediu aflat în procedură, lansăm licitația de proiectare și execuție”, a menționat sursa.
De asemenea, oficialul s-a referit și la Podul de la Albița – Leușeni, pe DN 24B, Podul de la Sculeni, pe DN 24, și Podul de la Oancea – Cahul, pe DN 26A. „Pentru acestea din urmă, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România lucrează deja la proiectele de reabilitare care se vor desfășura pe modelul Podului de la Galați – Giurgiulești”, a mai specificat ministrul Transporturilor de la București.
Totodată, Cătălin Drulă a mai subliniat că astfel accesul peste râul Prut va deveni mai ușor și mai sigur în beneficiul cetățenilor din România și din Republica Moldova.