România și Ucraina propun R. Moldova reluarea circulației trenurilor internaționale, însă Întreprinderea de Stat „Calea Ferată a Moldovei” refuză acest lucru. Declarații în acest sens au fost făcute de Alexandru Slusari, fost parlamentar de la Chișinău, care a acuzat reprezentanții instituției „de sabotaj, incompetență sau interes pecuniar de a falimenta entitatea strategică”.
„Direcția Chișinău-Odesa-Chișinău era una din cele mai rentabile pentru Calea Ferată Moldova în perioada de vară. Însă CFM refuză restabilirea circulației internaționale, motivând acest lucru prin faptul că ….. vagoanele sunt în stare deplorabilă.
Adică, pentru majorarea semnificativă a veniturilor întreprinderii strategice nu este posibil de reparat 20 de vagoane. Măcar din banii împrumutați, în baza unui plan concret și real de restabilire a circulației. În schimb, mii de angajați, care 6 luni nu primesc salarii, sunt trimiși la bănci după credite.
Vă amintesc ca circulația trenurilor internaționale a fost sistată în 2020 din cauza pandemiei și atunci nimeni nu a vorbit despre probleme cu vagoane. Oare timp de un an situația a devenit atât de dramatică, încât nu există nici o soluție pentru problema strategică, ce ține de veniturile întreprinderii și salariaților acesteia? Ce se întâmplă la Calea Ferată ? Sabotaj, incompetență sau interes pecuniar de a falimenta entitatea strategică ? În orice caz e nevoie ca urgent, la una din primele ședințe a noului executiv, să fie dezbătut subiectul CFM, inclusiv problema respectivă”, a îndemnat Alexandru Slusari.
În context, fostul parlamentar de la Chișinău a publicat un demers trimis de Ovidiu Vizante, directorul CFR Călătorii, companie de transport feroviar de persoane din România, către Oleg Tofilat, directorul CFM, prin care se anunță că până în prezent nu există nicio propunere din partea CFM cu privire la circulația trenurilor internaționale prin frontiera Ungheni. Totodată, CFR Călătorii roagă întreprinderea din R. Moldova să comunice în cel mai scurt timp respectivele propuneri.