Turiștii vor putea identifica cu ușurință regiunile Cahul și Ungheni, care au propriile logo-uri datorită unei inițiative în premieră pentru Republica Moldova dezvoltată cu sprijinul financiar al Uniunii Europene.
„Elementul cheie al marketingului teritorial este identitatea vizuală elocventă și captivantă care poate deveni interfața culturală a unei regiuni. În această măsură munca depusă în cadrul Programului EU4Moldova: Regiuni-cheie este cu siguranță impresionantă. Noul brand, dezvoltat cu sprijinul UE, este rezultatul co-creației și al unui angajament puternic din partea oamenilor din regiunile cheie, fapt ce va spori și mai mult potențialul regiunilor ”, a declarat Magdalena Mueller-Uri, Șefa Departamentului Operațiuni al Delegației Uniunii Europene în Republica Moldova.
Noile logouri oferă identități distincte ambelor regiuni și le sporește competitivitatea în atragerea turiștilor, investițiilor, companiilor noi, sporirea exporturilor, promovarea pe plan extern și, nu în ultimul rând, în atragerea de capital uman. Brandurile regiunilor Ungheni și Cahul sunt destinate spre utilizare deopotrivă localităților rurale și urbane din ambele regiuni, agenților economici, instituțiilor publice, sectorului asociativ și oamenilor ce iubesc Ungheni și Cahul.
Brandurile dezvoltate definesc personalitatea regiunilor și promovează valorile cheie ale acestora:
- Onestitatea, vizionarismul, optimismul, curajul, hărnicia și deschiderea pentru regiunea Ungheni
- Grija, prietenia, spiritul local, bunăvoința, energia și dragostea de viață pentru regiunea Cahul
Dezvoltarea identităților vizuale și a sloganelor ambelor regiuni cheie este un prim pas din strategia de promovare a regiunilor Cahul și Ungheni, urmând a fi lansate campanii ample de promovare atât pe plan național, cât și internațional.
Unde ne conectăm – este sloganul regiunii Ungheni. El simbolizează punctul de conexiune dintre Republica Moldova și Uniunea Europeană, dar și locul unde te conectezi cu noi oportunități economice, grație Zonei economice libere, dar și afacerilor transfrontaliere. El este și un simbol de conexiune cu trecutul, Regiunea Ungheni fiind bogată în istorii ce merită descoperite, precum ar fi Marele Drum Comercial Tătăresc în Evul Mediu sau cunoscutul Pod de Flori dintre România și Republica Moldova.
„Sunt mândru că regiunea Ungheni este una din primele din țară ce are identitate vizuală. Este un simbol ce definește vizual unitatea unghenenilor și valorile noastre cheie. Printre acestea sunt onestitatea – noi preferăm să spunem lucrurilor pe nume, fără să cream așteptări false; creativitatea și inovarea – alegem să privim în viitor, pentru a-l construi zi de zi cât mai deosebit și mai atractiv; și optimismul – reușim în contextul în care ne aflăm, dar suntem încrezători că putem schimba lucrurile în mai bine”, spune Alexandru Ambros, primarul municipiului Ungheni.
Unde inima ta bate – este sloganul regiunii Cahul. El definește esența regiunii Cahul și a spiritului sudic. Este locul în care oamenii trăiesc cu pasiune viața, dansează renumitele hore de la sud și sunt inspirați de natura si priveliștile frumoase. Cahulenii sunt energici și se bucură de schimbările bune din regiune.
„Brandul, dezvoltat cu asistența Uniunii Europene, ne va ajuta să creăm o imagine distinctă la nivel național. Avem ambiția să ne promovăm și în afara țării. Îndemn oamenii, cahuleni și iubitori ai regiunii noastre, să promoveze cu mândrie și dragoste valorile regiunii Cahul ce se regăsesc în brand: grija, bunăvoința, prietenia, spiritul local și dragostea de viață”, afirmă Nicolae Dandiș, primar al mun. Cahul.
Programul „EU4Moldova: regiuni-cheie” (2019-2024) susține dezvoltarea social-economică inteligentă, ecologică, incluzivă și durabilă în regiunile Cahul și Ungheni, pentru a asigura cetățenilor o calitate mai bună a vieții. Programul are un buget total de 23 mln. de euro, este finanțat de Uniunea Europeană și implementat de Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) și Fondul Națiunilor Unite pentru Copii (UNICEF).