Autostrada „Unirii” A8, tronsonul Tg Neamț (DN2) – Iași – Ungheni va avea o lungime de circa 92,3 km, față de cei aproape 95 de km cum era în varianta revizuită a SF-ului din 2011, potrivit informațiilor obținute de HotNews.ro de la Compania de Autostrăzi.
Din mai 2021 se află în derulare un contract de 58,8 milioane de lei cu proiectantul Consitrans pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și realizarea Proiectului Tehnic pentru tronsonul din „Autostrada Unirii” A8 de la Tg Neamț la Iași și mai departe până la Ungheni, un contract cu termen de realizare de 25 de luni.
În urma primei etape a Analizei Multicriteriale (AMC) a fost stabilit traseul autostrăzii așa cum reiese el după indicatori (trafic, relief, obstacole etc) în condițiile de astăzi, cu câteva modificări față de varianta din 2011.
Proiectul a fost studiat pe trei tronsoane, iar în total proiectantul a propus și studiat patru variante de traseu, pe lângă varianta originală din planul revizuit în 2011, potrivit informațiilor transmise de Compania de Autostrăzi la solicitarea HotNews.ro.
„Ca urmare a finalizării Analizei Multicriteriale, au fost stabilite punctajele pentru fiecare alternativă de traseu. Proiectantul propune varianta de traseu formată din alternativele de traseu cu punctajul cel mai mare, pe fiecare tronson, după cum urmează:
– Tronson 1 – Moțca – Târgu Frumos (Alternativa Traseu 2)
– Tronson 2 – Târgu Frumos – Lețcani (Alternativa Traseu 1)
– Tronson 3 – Lețcani – Ungheni (Alternativa Traseu 3)”
Totuși, CNAIR precizează că „analiza multicriterială a variantelor de traseu nu este finalizată, aceasta urmând a fi analizată de către experții Jaspers și supusă avizării în cadrul CTE CNAIR S.A.”
Cu alte cuvinte mai pot surveni unele schimbări, de obicei punctuale, în funcție de diverși factori sau obstacole, însă sunt mari șanse să nu vedem mari schimbări față de varianta actuală prezentată acum.
Traseul Autostrăzii „Unirii” A8 – de la DN2 la Iași și până la Ungheni în 92 de kilometri
Așadar, varianta actuală de traseu începe de la intersecția cu DN2 (Moțca/Boureni), unde va fi realizat un nod rutier, și va avea o lungime de 92,32 km, față 94,95km cât avea traseul în varianta din 2011.
Până la intersecția cu DN2 este în curs de finalizare Studiul de Fezabilitate pentru cealaltă bucată mare din A8, de la Tg Neamț la Tg. Mureș.
Față de varianta din 2011, principalele modificări sunt două zone ușor diferite înainte și după Târgu Frumos, dar în special în zona Iașiului, acolo unde noul traseu trece mult mai aproape de oraș .