FAN Courier, liderul pieței de curierat din România, extinde operațiunile în Republica Moldova, ca parte a strategiei de dezvoltare în Europa Centrală și de Est, prin care oferă clienților acces la servicii de curierat și magazinelor online posibilitatea de a-și extinde piețele de livrare.
Lansată la jumătatea lunii noiembrie 2021, rețeaua FAN Moldova a început deja înrolarea primilor clienți și parteneri, scrie wall-street.ro.
„Lansarea FAN Moldova face parte din strategia de dezvoltare pe termen lung a FAN Courier în Europa. R. Moldova este primul stat din Europa de Est unde ne extindem cu operațiuni proprii, alegând să operăm în mod direct de data aceasta, față de alte state unde operăm prin parteneri. În R. Moldova, suntem prima companie din România ce oferă servicii de curierat domestic, astfel că putem vorbi de un nou pionierat, de data aceasta extern, la 23 de ani de la fondarea FAN Courier”, a declarat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.
Compania a investit până acum 500.000 de euro pentru a crea infrastructura de bază, bugetul total alocat pieței din Republica Moldova fiind de 3 milioane de euro.
„Rețeaua este deja operațională, am trecut de faza de implementare și testare a proceselor și soluțiilor și am demarat înrolarea primilor clienți. Date fiind similitudinile dintre cele două piețe, vom oferi serviciul standard din România, urmând ca, anul viitor, să introducem alte două servicii din ce în ce mai solicitate și în România – Collect Point și Lockere. Sunt servicii care oferă clienților posibilitatea de a trimite expediții și în afara programului de lucru al angajaților și de a ridica trimiterile independent de curier. Dezvoltarea va fi una graduală, începem cu 8 filiale, aproximativ 30 de mașini și 40 de angajați însă, ca și în România, vom lucra cu o structură mixtă – angajați și subcontractori. Pe măsură ce va crește cererea, vom dezvolta și echipa”, a declarat Cornel Morcov, Chief Commercial Officer al FAN Courier.
Acesta a mai adăugat că serviciile de curierat vor fi disponibile pe întreg teritoriul R. Moldova, iar livrările se vor face în intervalul standard de 24-48 de ore.
Activitatea pe piața din R. Moldova va fi gestionată de către Luigi Vendrami, director general FAN Courier Moldova. FAN Courier estimează că, în contextul exploziei pieței e-commerce, deschiderea operațiunilor din R. Moldova va susține, pe lângă activitatea de curierat, și dezvoltarea altor business-uri, atât din România, cât și din R. Moldova.
Compania a depășit în 2020 pragul de 1 miliard de lei venituri și estimează că anul acesta afacerile vor crește cu cel puțin 15%. Nivelul de investiții bugetat pentru 2021 depășește 20 de milioane de euro.
FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai.