• Despre noi
  • Contact
  • Cautăm colaboratori
InfoPrut
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto
No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto
No Result
View All Result
InfoPrut
No Result
View All Result

Un important tronson de cale ferată din Republica Moldova, reabilitat cu bani europeni

Ana Marchitan by Ana Marchitan
3 decembrie 2021
in Actual, Politic
0
Sursă foto: evenimentul.md
0
SHARES
231
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Tronsonul de cale ferată Tighina-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, care asigură tranzitul de mărfuri din România, Ucraina și Federația Rusă, urmează a fi reabilitat cu bani europeni. 

Proiectul de modernizare a celui mai aglomerat tronson de cale ferată din Republica Moldova va fi realizat din resursele oferite de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), Banca Europeană de Investiții (BEI) și Uniunea Europeană.

Parlamentul de la Chișinău a aprobat în prima lectură proiectul de ratificare a amendamentului la Acordul de împrumut dintre Republica Moldova și BERD pentru realizarea proiectului de achiziționare a locomotivelor și restructurarea infrastructurii feroviare.

Amendamentul prevede majorarea componentei pentru reabilitarea infrastructurii feroviare de la 27,5 milioane de euro până la 51 milioane de euro. Investițiile respective sunt importante pentru perspectivele de redresare a situației la Întreprinderea de Stat „Calea Ferată a Moldovei” (CFM) și în domeniul transportului feroviar în ansamblu, se notează în argumentarea proiectului.

Tot astăzi, deputații de la Chișinău au aprobat, în prima lectură, proiectul de ratificare a unui alt amendament la Acordul de împrumut cu BERD, care prevede dotarea CFM cu noi locomotive pentru transport marfă. În conformitate cu acest amendament de ordin tehnic, în textul acordului sunt substituite locomotivele multifuncționale destinate tracțiunii vagoanelor de pasageri și a vagoanelor marfare cu cele pentru tracțiunea vagoanelor marfare.

„Locomotivele pentru transport marfă sunt mai puternice și oferă posibilitatea de a trage garnituri mai lungi și mai grele decât cele multifuncționale. De asemenea, termenul de exploatare a acestora este mai mare de două ori”, a menționat Andrei Spînu, viceprim-ministru, ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.

Acordul de împrumut dintre Republica Moldova și BERD în vederea realizării proiectului de achiziție a locomotivelor și de restructurare a infrastructurii feroviare a fost semnat la 14 noiembrie 2014. Valoarea acestuia constituie  52,5 milioane de euro, inclusiv tranșa I (25 milioane de euro pentru achiziția locomotivelor) și tranșa II (27,5 milioane de euro destinate reabilitării infrastructurii feroviare). Împrumutul a fost acordat pe un termen de 15 ani.

Tags: BEIBERDcale ferataRepublica MoldovaUE
Previous Post

Miniştrii Apărării din R. Moldova şi România, discuții despre modernizarea armatei de la Chișinău

Next Post

Secretarul general adjunct al NATO: R. Moldova este unul dintre partenerii comuni ai NATO și UE, vom colabora îndeaproape și în acest format

Next Post
Opinie: Republica Moldova cere prea mult de la NATO

Secretarul general adjunct al NATO: R. Moldova este unul dintre partenerii comuni ai NATO și UE, vom colabora îndeaproape și în acest format

Arhiva InfoPrut

  • Cautăm colaboratori
  • Contact
  • Despre noi
  • Dosare
  • Infoprut.ro
  • Sondaje

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.