Automobilele Dacia au fost la mare căutare printre francezi în 2021. Constructorul a vândut aproximativ 100.000 de mașini noi persoanelor fizice, devansând pentru prima oară atât Renault, cât şi Peugeot, potrivit postului de ştiri francez BFM Tv, citat de stiriletvr.ro.
Mai exact, Dacia figurează cu 99.698 de unităţi vândute, până la 20 decembrie 2021, conform cifrelor furnizate de Autoways, societate specializată în piaţa de automobile. Marca românească a devansat Renault, care a totalizat 91.246 de vânzări şi Peugeot, cu 87.524 vânzări. Citroen a vândut în acelaşi interval de două ori mai puţine autoturisme decât Dacia, respectiv 51.972 de unităţi.
Performanţa îi permite constructorului român de automobile să preia 14,4 % din cota de piaţă destinată persoanelor fizice, în primele 11 luni ale anului 2021, în timp ce Renault a deţinut 13,6% din cota de piaţă, iar Peugeot 13,3 %. Piaţa destinată persoanelor fizice reprezintă achiziţiile reale ale consumatorilor, dar şi dorinţele automobiliştilor.
Succesul mărcii Dacia nu este o surpriză: în 2020 Sandero era deja « maşina preferată a francezilor ». De acum înainte, şi alte modele permit mărcii Dacia să se impună, se arată în ştirea difuzată de BFM Tv, SUV Duster rămânând în top 10 al celor mai bine vândute maşini din lume şi rivalizând în volum cu Renault Captur, unul dintre modelele preferate ale francezilor.
Modelul Spring, prima ofertă în întregime electrică a mărcii Dacia, a înregistrat, de asemenea, un debut comercial promiţător, cu aproape 9000 de vânzări în acest an.
Pentru a se menţine în top, Dacia vrea să lanseze la începutul anului 2022 modelul Jogger, un nou SUV cu 7 locuri.Cu un preţ de pornire de 15 000 de euro, Dacia îşi va menţine politica tarifară agresivă, care i-a permis să se impună drept marca cea mai populară în Franţa, subliniază BFM Tv.
Înfiinţată în 1966, Uzina de Autoturisme Piteşti devine Automobile Dacia SA în 1990. Din septembrie 1999, cel mai mare constructor de autoturisme românesc aparţine grupului francez Renault.