Autoritățile își propun conectarea infrastructurii Republicii Moldova la cea europeană, prin construcția de drumuri și poduri, proiecte convenite deja cu România, la ședința comună a Guvernelor de la Chișinău și București.
Potrivit lui Mircea Păscăluță, secretar de stat de la Chișinău, interconexiunea cu Uniunea Europeană și România este una dintre prioritățile Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a R. Moldova, iar construcția unui pod care va lega localitățile Ungheni de o parte și alta a Prutului este de o importanță strategică pentru Republica Moldova deoarece ar asigura conexiunea cu Autostrada Unirii.
„Mergem pe ideea ca să maximizăm toate oportunitățile pe care le avem în ceea ce privește renovarea și construcția de noi căi de comunicație. Dacă discutăm de infrastructura rutieră, avem podul Ungheni-Ungheni, pe data de 11 februarie fiind semnat deja Acordul dintre Guvernul Republicii Moldova și cel al României. Avem podul Galați – Giurgiulești care este deja renovat și mai mult ca atât, noi în urma discuțiilor cu omologii noștri din România, încercăm să identificăm toate căile de comunicație care țin de construcția și renovarea unor poduri ca să asigurăm cât mai multe căi care să ne pună la dispoziție această legătură cu România și implicit cu Uniunea Europeană”, a explicat oficialul pentru Radio Chișinău.
Pentru construcția podului Ungheni-Ungheni Guvernul României va contribui cu circa 40 de milioane de euro. Aceasta ar urma să scurteze timpul parcurs între Chișinău și Iași cu 90 de minute, iar din Ungheni spre Iași s-ar ajunge în doar 15 minute, potrivit secretarului de Stat, Mircea Păscăluță. Prin construcția acestui pod și conexiunea cu Autostrada Unirii Târgu-Mureș – Iași – Ungheni se va permite o conexiune eficientă între Rep. Moldova și România, implicit Uniunea Europeană, mai spune oficialul.
Un alt pod peste Prut ar urma să fie construit la Leova și va face legătura cu localitatea Bumbăta din România.
Ministerul își propune ca până la sfârșitul anului să elaboreze și o strategie de mobilitate racordată la principiile Uniunii Europene.
Potrivit sursei citate, autoritățile de la Chișinău își propun să creeze, de asemenea, o legătură feroviară între Iași, Chișinău și Odessa și trecerea la ecartament european.
„În urma discuțiilor pe care le-am avut cu colegii noștri din Ucraina cât și cu colegii de la București am inițiat un Memorandum de Înțelegere în ceea ce privește construcția unei conexiuni feroviare între Odesa, Chișinău și Iași pe ecartament de tip european. Noi facem primii pași în această idee și ea este susținută și există o deschidere majoră din partea colegilor din România și Ucraina. Mergem pe ideea ca acum pas cu pas, să obținem finanțare pentru studiul de fezabilitate care ne va arăta termenii de realizare”, a mai spus Mircea Păscăluță, secretar de stat din cadrul Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale de la Chișinău.
Amintim că mai multe acorduri privind construcția unor poduri care vor lega Republica Moldova de România au fost semnate între autoritățile de la București și Chișinău în ședința comună de guverne din 11 februarie.