Mai multe universități din România și din Republica Moldova apar în clasamentul internațional Webometrics „Transparent Ranking: top Universities by Citations in Top Google Scholar profiles”, publicat pe 27 ianuarie. Acesta indică numărul de citări ale instituției în Google Scholar, un motor de căutare care oferă căutare de publicații științifice în toate formatele și disciplinele.
Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” din Republica Moldova se află pe prima poziție la nivel național privind numărul de citări, având 20.641, de oatru ori mai mare decât în perioada similară a anului trecut. Pe locul doi se află Universitatea Tehnică a Moldovei, cu 16.481 de citări, urmată de Universitatea de Stat din Moldova, 14.247 de citări, care se află pe locul 3.
În România, primul loc îl ocupă Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, cu 226.039 de citări, urmată de Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca, care numără 158.929 de citări, și de Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, cu 155.509 citări.
Ediția actuală a clasamentului Webometrics Transparent Ranking evaluează peste 5.000 de instituții de învățământ din lume, iar în top sunt prezentate primele 3.800 de universități care au un număr de citări mai mare de 1.000 în Google Scholar.
Academic Google sau Google Scholar este un motor de căutare disponibil gratuit, care oferă căutare de tip text-integral de publicații științifice în toate formatele și disciplinele. Sistemul funcționează din noiembrie 2004, inițial în starea beta. Indexul Google Scholar include cele mai multe reviste online din Europa și America a celor mai mari publicații științifice.
Google Scholar permite utilizatorilor să caute copii digitale sau fizice de articole, fie online fie în biblioteci. Rezultatele căutărilor „științifice” sunt generate, folosind link-urile de la articole de ziar integral-text, rapoarte tehnice, preprinturi, teze, cărți și alte documente, inclusiv paginile web selectate sunt considerate „științifice”. Deoarece cele mai multe dintre rezultatele de căutări științifice Google au link-uri către articole de ziar comerciale, cei mai mulți utilizatori vor avea posibilitatea de a avea acces la articolul rezumat, cu o cantitate mică de informații importante despre articol. Pentru a accesa articolul complet, utilizatorul trebuie să plătească.