Campania electorală este adesea asociată, și nu întîmplător, cu noţiunea de „spectacol”. Sintagmele „scenă politică”, „actori politici”, „scenarii politice” stau drept dovadă pentru analogia (de altfel pertinentă) pe care o facem. Spectacolul (de teatru, în speță) este o artă a „performance-ului”, a actorilor ce joacă roluri, îmbrăcînd „personalități” ale personajelor din spectacol. Asemeni, în campaniile electorale, actorii politici beneficiază de imagini îmbunătățite, înfățișați fiind doar prin prisma celor mai bune trăsături ale lor, cu efect maxim asupra audienței. Imaginea ajunge să conteze mai mult decît ideea/ideologia. Vorbim despre o importantă modernizare (evoluție nu neapărat cu o conotație pozitivă sau negativă) a mediului politic şi totuşi observăm că, în pofida actualizării tehnicilor, partidele încă ezită să-şi schimbe mesajul şi recurg la clişee călite de-a lungul anilor.
Un caz interesant e cel al Partidului Liberal Democrat (PLDM), condus de actualul prim ministru Vlad Filat, care a suferit o greu-de-trecut-cu-vederea schimbare de imagine. Dacă înainte principalul atu vehiculat de PLDM era „echipa”, astăzi e liderul Vlad Filat, transferul de imagine de la grup la persoană fiind finalizat în actuala campanie. Poziționarea este oarecum firească (și convenabilă), dacă ţinem cont de popularitea crescîndă a brandului politic Vlad Filat (care a devenit, pe parcursul guvernării de 1 an, principalul actor politic de pe eşichierul de dreapta). Imaginea de lider hotărît, autoritar, puternic, de încredere (inspirată, după cum a recunoscut Filat însuşi, de omologul său rus Vladimir Putin) este una care prinde la electoratul moldovean, astfel încît era perfect logic ca partidul să folosească această resursă şi să-şi construiască campania în baza ei (să nu uităm că alegerile sînt parlamentare, se vor vota partide, nu persoane).
Mai multe detalii pe ZumZum.md – Advertising pe intelesul tuturor