• Despre noi
  • Contact
  • Cautăm colaboratori
InfoPrut
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto
No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto
No Result
View All Result
InfoPrut
No Result
View All Result

Comisia Europeană, contribuție la construcția primului pod cu 4 benzi dintre România și Republica Moldova

Ana Marchitan by Ana Marchitan
21 decembrie 2022
in Actual, Politic
0
Europarlamentar: Românii basarabeni au dreptul la aceleași servicii de sănătate la care au dreptul și cetățenii României
0
SHARES
145
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane de euro pentru construirea Podului peste Prut de la Ungheni.

Proiectul primului pod cu 4 benzi dintre România și Republica Moldova a fost inclus în Pachetul de Mobilitate Militară ,,CEF-T-2022-MILMOB — CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila- apărare”. Acesta are o valoare totală de 33 de milioane de euro și o durată de realizare de 43 de luni, transmite economedia.ro.

Licitația pentru proiectare și execuție ar urma să fie lansată la începutul anului viitor. Acordul de Mediu a fost emis în noiembrie, iar Guvernul urmează să aprobe indicatorii tehnico-economici, a transmis secretarul de stat la Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

„Veste bună pentru Moldova de pe ambele maluri ale Prutului. A fost aprobată finanțarea pentru construcția Podului rutier Ungheni (RO) -Ungheni (MD), proiect depus de România în cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility CEF) în valoare de 16.486.604 euro. În scurt timp, urmează începerea procedurii de licitație pentru execuția lucrărilor.

Principalele caracteristici prevăzute sunt:
–261,20 m lungime pod nou peste Prut
–13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
–8 m lățime parte carosabilă
–1 km lungime traseu
–4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

–punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor. Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane. Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova)”, a explicat oficialul. 

Potrivit secretarului de stat al Ministerului Transporturilor de la București, podul face parte din proiectul Autostrăzii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei.

Acordul de Mediu pentru Podul Ungheni a fost emis pe 18 noiembrie 2022 după 7 ani de la primul proiect, explica atunci Cătălin Urtoi, consilierul Ministrului Sorin Grindeanu.

Tags: Comisia Europeanăheadnewspod peste PrutRepublica MoldovaRomâniaUngheni
Previous Post

Bani din Germania pentru instituții publice mai eficiente în R. Moldova

Next Post

Șeful Poștei Române, detalii despre prima sucursală din Republica Moldova

Next Post
Acord de colaborare între Poșta Română și Poșta Moldovei

Șeful Poștei Române, detalii despre prima sucursală din Republica Moldova

Arhiva InfoPrut

  • Cautăm colaboratori
  • Contact
  • Despre noi
  • Dosare
  • Infoprut.ro
  • Sondaje

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.