Camera de Comerț și Industrie Franța-Moldova (CCIFM) și Moldo-German Business Association (MDW), împreună cu Magenta Consulting, au prezentat joi rezultatele studiului realizat printre antreprenorii din Republica Moldova în primul trimestru al acestui an.
Concluziile studiului indică „nori de cenuşă” deasupra sectorului investiţional al Republicii Moldova.
În Republica Moldova activează peste 100 de companii din țările germanofone, iar „practica de a avea un barometru economic este populară în lume. Cu toate acestea, barometrul are o funcție limitată”, care nu poate arată cauzele creșterii sau descreșterii anumitor indici, a explicat Gerhard Ohrband, director MDW.
„Companiile au început să respire, în continuare este imporant să avem impozite cât se poate de joase și cât mai puțină birocrație”, a adăugat directorul MDW.
În trimestrul trecut nu s-a investit aproape deloc în Republica Moldova, se arată în studiu.
Mai mult, o „sufocare” a mediului antreprenorial vine şi din partea cadrelor, un indice negativ regăsindu-se şi în cazul profitabilității identificate de oamenii de afaceri.
Cel mai negativ indice, cu valoarea de -0,51%, se găseşte în climatul de afaceri.
„Climatul de afaceri este o totalitate de variabile care influențează părerea oamenilor de afaceri. Asta poate fi și ocuparea brațelor de muncă, și investițiile străine, profitabilitatea companiei sau cursul valutar. fiecare antreprenor, în funcție de activitatea pe care o practică, au anumite variabile care le sunt mai importante sau nu”, a explicat Andrei Ciobanu, senior consultant Magenta Consulting.