• Despre noi
  • Contact
  • Cautăm colaboratori
InfoPrut
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto
No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto
No Result
View All Result
InfoPrut
No Result
View All Result

Numărul cetățenilor R. Moldova interesați de programele tv rusești, în scădere

Ana Marchitan by Ana Marchitan
26 noiembrie 2020
in Actual, Politic
0
0
SHARES
202
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Programele TV produse în Rusia au pierdut din popularitate în ultimii doi ani, potrivit studiului „Percepția despre mass-media și competențele media ale cetățenilor din Republica Moldova”, lansat la  Forumul Mass-Media 2020. Totodată, dacă vorbitorii de limbă română citesc și privesc știri atât în limba natală, cât și în limba rusă, cei de limbă rusă urmăresc preponderent știrile doar în limba rusă, transmite Media Azi. 

Potrivit sondajului, realizat în luna august, 32% din respondenți spun că vizionează programe TV produse în Rusia, comparativ cu 35% în anul 2018. De asemenea, 61% dintre vorbitorii de limbă rusă afirmă că vizionează de fiecare dată canale TV rusești, față de 68% în 2018, iar 41% dintre vorbitorii de limba română privesc programe TV produse în Rusia doar uneori, comparativ cu 48% în 2018.

Aceeași sursă mai arată că aproape jumătate dintre respondenții cu vârstă de peste 65 de ani spun că pornesc mereu televizorul la ora știrilor, pentru a se informa. Pe de altă parte, fiecare al cincilea tânăr cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani nu include niciodată televizorul la ora știrilor. Față de acum doi ani, în prezent, de zece ori mai puțini tineri au afirmat că accesează  întotdeauna  televizorul pentru a viziona știrile (2% în 2020 și 21% în 2018).

Un compartiment al cercetării se referă la atitudinea participanților în sondaj față de mass-media. Astfel, 42% dintre cei intervievați au menționat că „mass-media din UE, difuzată în Moldova, oferă informații corecte, echilibrate” și o pondere similară  susține că „mass-media din UE difuzează informații manipulatoare, care dezinformează”. Totodată, aproape jumătate dintre respondenți (48%) au fost de acord cu faptul că „mass-media din Federația Rusă, difuzată în Moldova, oferă informații manipulatoare”, iar 35% au fost de părerea că „mass-media din Federația Rusă, difuzată în Moldova, oferă informații corecte și echilibrate”.

Datele au fost colectate, în luna august, prin intermediul unei metodologii mixte, ce a îmbinat cercetarea calitativă și cercetarea cantitativă. Sondajul, realizat de Magenta Consulting, vizează 1.364 de respondenți din rândul populației generale, cu vârsta de peste 18 ani.

Cercetarea a fost produsă pe baza unui parteneriat între proiectul „Presa în sprijinul democrației, incluziunii și responsabilității în Moldova” (MEDIA-M), finanțat de USAID și de Ambasada Marii Britanii la Chișinău, și implementat de Internews în Moldova, și proiectul „Comunicare strategică și sprijin pentru mass media în Republica Moldova”, finanțat de Uniunea Europeană.

Tags: headnewsprogramele tv ruseștiRepublica MoldovaRusia
Previous Post

Apel în plenul Parlamentului European: Este în interesul nostru să lucrăm îndeaproape cu R. Moldova

Next Post

Dodon visează cai verzi pe pereți

Next Post
Cum vrea Dodon să îl reabiliteze pe ministrul de Externe de la Chișinau

Dodon visează cai verzi pe pereți

Arhiva InfoPrut

  • Cautăm colaboratori
  • Contact
  • Despre noi
  • Dosare
  • Infoprut.ro
  • Sondaje

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.