Lucrările de construcție a drumului de acces și de instalare a podului plutitor de la Leova au fost realizate în proporție de circa 50 la sută, iar autoritățile de la Chișinău au dat asigurări că podul va fi dat în exploatare la toamnă.
Andrei Spînu, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al R. Moldova, a mers pe șantier să vadă cum avansează proiectul. Astfel, oficialul a specificat că acum se lucrează la drumul până la pod, cu o lungime de aproximativ 3,6 kilometri. Muncitorii fac terasamentul șoselei și al platformei unde urmează să fie amenajat punctul de trecere a frontierei.
„Se construiește drum de la zero, nu se repară, se fac terasamente. Este un efort mare și un proiect mare. Costurile se ridică la 250 milioane de lei, pe partea Republicii Moldova. Nu facem un drum provizoriu, va fi un drum așa cum trebuie cu gândul că peste ceva timp acolo va fi şi un pod permanent, nu doar de pontoane”, a declarat ministrul Infrastructurii de la Chișinău pentru TVR Moldova.
Rampa de acces către viitorul pod de pontoane este gata. Totodată, este amenajată zona unde se va instala uzina care va furniza betonul pentru întregul șantier. La fața locului au fost deja transportate și stocate 10.500 de tone de amestec nisip-pietriș și 8.500 de tone de piatră spartă.
Podul peste Prut va uni localitățile Leova din Republica Moldova și Bumbăta din România și va contribui la fluidizarea transportului de mărfuri de mare tonaj. Lucrările de construcție a drumului de acces și a respectivului pod au demarat la mijlocul lunii iunie, pe ambele maluri ale Prutului, și ar putea fi gata la toamnă.
„Colegii de la Administrația de Stat a Drumurilor, inclusiv cu Ministerul Afacerilor Interne, Poliția de Frontieră lucrează într-un regim alert ca acest pod să fie deschis cât mai repede”, a dat asigurări ministrul Andrei Spînu.
Menționăm că subiectul reconstrucției podului dintre Bumbăta și Leova a fost readus în atenția autorităților de la București pe 11 februarie, la ședința comună a Guvernelor Republicii Moldova și României, desfășurată la Chișinău. Potrivit documentelor, vechiul pod Leova-Bumbăta a fost construit după războiul ruso-turc din anii 1768–1774 și a fost demolat de sovietici în 1944 pentru a îndepărta și mai mult Basarabia de România.