Un articol din ediția de joi a cotidianului Evenimentul Zilei prezintă noile preferințele turistice ale cetățenilor din România, în raport cu criza economică.
Astfel, potrivit lui Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) din România, precizează că preferințele turiștilor români s-au modificat în sensul alegerii unor trasee mai puțin costisitoare, care pot fi realizate cu mașina proprie sau cu autocarul. Una din destinațiile preferate este, potrivit lui Bădulescu, complexul viticol de la Cricova. Înființate în anul 1958 pe locatia fostelor mine de extragere a pietrei – cariere folosite la construcția Chișinaului – cramele Cricova „Orașul Subteran” au în prezent aproximativ 53 de hectare cu o lungime a galeriilor de 60 kilometri, la o adâncime medie de 80-90 de metri, fiind cea mai mare cramă din Europa. Taxa de intrare la Cramă este de 15 euro.
Cei care preferă să nu aibă grija maşinii proprii sunt sfătuiți să aleagă un circuit de 3 nopţi/4 zile pe rute ca Odesa-Chişinău-Crama Cricova-Cetatea Albă, cu plecare din Bucureşti. O asemenea vacanţă costă 135 de euro/persoană. Cazarea cu mic dejun se face în hoteluri de două și trei stele.