Motto:
Vinu-i bun, ocaua mică,
bea voinicul până pică
Folclor
Sondajul CBS-AXA e ca un pahar plin cu vin robust şi aromat în care discret s-au turnat câteva picături de arsenic. E o băutură grozavă, gustoasă şi plăcută. Atâta doar că-i vicleană. Te desfată, te ameţeşte, ca apoi să te ucidă.
Ar fi hilar să comentez studiul prezentat de CBS-AXA. E o făcătură. Spun asta nu pentru că sondajul ar fi mincinos de la un capăt la altul. Dimpotrivă. În multe privinţe, chiar pare să fie credibil. Unde mai pui că anterior această instituţie de cercetare sociologică, orice s-ar spune, a dovedit profesionism. Şi acum nu avem niciun motiv să presupunem că s-ar fi descalificat subit.
Altceva s-a întâmplat. CBS-AXA, politiceşte vorbind, s-a prostituat pentru a ne servi un produs otrăvit într-un ambalaj strălucitor. Şi a făcut uz de o metodă clasică de dezinformare a electoratului, de intoxicare a presei şi clasei politice.
Publicului i s-au servit rezultatele aparent corecte şi verificabile ale unui sondaj de opinie. Însă printre acestea au fost strecurate cu bună ştiinţă câteva informaţii supte din deget. Contrar tuturor sondajelor de până acum, de exemplu, cel realizat de CBS-AXA arată că 40 la sută din cetăţenii Republicii Moldova vor unire cu Federaţia Rusă. În acelaşi timp, pentru integrarea europeană pledează doar 28 la sută din cei chestionaţi.
Toate aceste procente contrazic până şi datele prezentate de CBS-AXA care acum câteva luni arăta că aproape jumătate din populaţia Republicii Moldova optează pentru aderarea la UE. Potrivit celorlalte sondaje, realizate de-a lungul ultimilor ani, circa două treimi din cetăţeni se pronunţă pentru integrarea europeană.
Ca numărul partizanilor UE să se înjumătăţească în favoarea Rusiei într-un răstimp scurt, trebuia să se întâmple un adevărat cataclism. Şi mai curios este faptul că celelalte cifre n-au suferit schimbări spectaculoase. Bazinele electorale ale partidelor, de exemplu, practic nu s-au modificat. De unde şi concluzia că la mijloc e o lucrătură impardonabilă.
Acest sondaj scandalos nu trebuie să ne mire. Studiul CBS-AXA a fost realizat în cadrul Monitorului Euro-asiatic, finanţat, la rândul său, de mai multe fundaţii ruseşti. Este una din multiplele acţiuni subversive dintr-un război psihologic pe care îl poartă Kremlinul împotriva Republicii Moldova.
De la un timp încoace, aşa cum am arătat şi cu alte ocazii, Moscova a împânzit teritoriul dintre Prut şi Nistru cu o puzderie de fundaţii, asociaţii şi alte organizaţii nonguvernamentale care caută, pe diferite căi, să descurajeze aici elanul european şi conştiinţa de sine românească. În fruntea acestei campanii diversioniste se află fondul ”Priznanie” care, în alegerile parlamentare din noiembrie, a sprijinit PCRM, precum şi alte forţe politice anti-europene şi anti-româneşti.
Scrutinul este de domeniul trecutului, dar nu şi proiectul rusesc de pervertire a societăţii moldoveneşti. Se vede că Moscova are aici mult de lucru pe care îl face cu mâinile falselor sale organizaţii nonguvernamentale. Între acestea s-a înregimentat se vede că şi CBS-AXA. Sondajul ei nu face nicio para chioară. E o înşelăciune ordinară. Dar oricum, fiţi atenţi. Nu consumaţi erzaţuri ruseşti.
Sursa: Radio Vocea Basarabiei