Controversatul contract de concesionare a Aeroportului Internaţional Chişinău ar putea fi reziliat.
Anunţul a fost făcut astăzi de premierul Republicii Moldova, Valeriu Streleţ, după şedinţa operativă a Guvernului.
Streleţ a spus că a fost format un grup de lucru în următoarea lună va evalua premizele legale, etapele de implementare și consecințele rezilierii contractului cu compania care gestionează în prezent aeroportul.
„Este clar că resursele investite de compania care a preluat drepturile de gestionare a aeroportului nu sunt resurse proprii, sunt resurse care vin din taxa e dezvoltare a Aeroportului Internațional Chișinău. Mai mult, o parte din acești bani nici nu erau investiți în aeroport, ci în alte activități conexe, cum ar fi sponsorizarea clubului Milsami”, a declarat şeful Executivului, potrivit presei de la Chişinău.
Valeriu Streleț a mai afirmat că, în urma unei investigații efectuate de către Centrul Național Anticorupție (CNA), s-a constatat o „lipsă de temei de a concesiona aeroportul în 2013”.
Şeful Guvernului a spus că Aeroportul, la momentul concesionării, „funcţiona economic profitabil”. Mai mult, „era în fază finală negocierea unui credit pentru modernizarea aeroportului exact în direcția care s-a stabilit și în contractul de concesionare”.
La capitolul responsabililor de această „lipsă de temei” constatată de CNA, Streleţ a tras voalat o săgeată în direcţia Cabinetului Leancă, în funcţie la momentul scandaloasei concesionări a Aeroportului Internaţional Chişinău.
Într-o totală lipsă de transparenţă publică, acordul de concesionare a Aeroportului Chişinău, pe o perioadă de 49 de ani, a fost semnat pe 30 august 2013 între Agenţia Proprietăţii Publice şi compania Avia Invest, fondată cu 28 de zile înainte, pe 2 august, având un capital social de 85,1 milioane de lei divizat în părţi egale între societatea pe capital Habarovski Aeroport şi holding-ul Kolomenski Zavod. Fondatorii? Din Rusia, camuflând două grupări oligarhice. În primăvara anului trecut, acţionar majoritar la Avia Invest ajunge firma Komaksavia, fondată la începutul lui 2014 de Habarovski Aeroport, cu o contribuţie de 1% din capital, şi UK Komaks (restul de 99% din capital), administrată de Konstantin Basiuk, fost ofiţer KGB, în realitate un paravan al fraţilor miliardari Bajaev, din Daghestan, finanţatori zeloşi ai campaniei electorale din 2004 a lui Vladimir Putin.