Preşedintele Comisiei parlamentare pentru securitate, apărare şi ordine publică Chiril Moţpan, unul dintre liderii Partidului Platforma Demnitate și Adevăr, parte a coaliției de guvernare PSRM-ACUM, a confirmat direct că președintele Igor Dodon urmărește să-și impună controlul asupra Aeroportului Internațional Chișinău, unul dintre obiectivele strategice ale țării râvnit de Rusia, notează Radio Chișinău.
În contextul crizei politice de la Chișinău, provocată de partajarea de către componentele coaliției de guvernare a funcției de procuror general, Moțpan a scris pe pagina sa de Facebook că nu pot fi excluse interesele obscure inclusiv ale PSRM „de a prelua sub control instituțiile strategice ale statului, în primul rând, Aeroportul Internațional Chișinău, dar și cel de la Mărculești”.
Chiril Moțpan face trimitere la surse confidențiale, potrivit cărora PSRM și-ar dori să controleze și alte instituții-cheie ale statului.
„PSRM și-ar dori să-și mențină controlul asupra Armatei Naționale, Serviciului de Informații și Securitate, dar și să preia Ministerul de Interne și alte instituții strategice pentru securitatea statului”, a scris Moțpan pe Facebook.
Acum câteva zile, deputata Marina Tauber, declara într-un interviu oferit pentru „Europa Liberă” că Igor Dodon ar avea interese financiare ca aerogara din Chișinău să ajungă la ruși. „Dodon are interese personale – aeroportul urma să revină businessmanului Troţenko din Rusia, iar Dodon urma să primească din afacere 100 de milioane de euro”, declara Marina Tauber.
Recent presa de la Chișinău și din România au publicat câteva analize potrivit cărora după preluarea puterii de la Chișinău, în iunie, Igor Dodon și PSRM promovează interesele Rusiei (a serviciilor secrete ruse) în preluarea Aeroportului Chișinău de la investitorul european Nahtaniel Philip Rothschild. Presa rusă a scris că unul miliardarul rus Roman Troţenko râvnește la Aeroportul Chişinău, iar rușii ar fi gata să propună proiecte tentate de modernizare a aerogării numai ca acesta să le revină lor. Dorința acestora, potrivit experților în securitate, se explică prin faptul că Aeroportul Chișinău poate deveni un cap de pod rusesc la frontiera UE și o platformă de control a Ucrainei. În plus, Aeroportul Chișinău este singura punte de acces a Rusiei în Transnistria după escaladarea, în 2014, a conflictului ruso-ucrainean, când Kievul a blocat accesul Moscovei în Transnistria.