Discuții contradictorii au avut loc astăzi, 7 august, la Parlamentul de la Chișinău între o parte a transportatorilor auto și responsabilii de la Agenția Națională a Transportatorilor Auto din Republica Moldova.
O parte dintre transportatori, inclusiv cei care au protestat ieri la vama Leușeni, le cer autorităților să găsească soluții pentru a-și putea legaliza activitatea. Ei afirmă că deși au licențe pentru transport internațional, sunt opriți în trafic, le sunt puse amenzi și le sunt ridicate plăcuțele de înmatriculare. Transportatorii care au protestat anterior spun că această afacere a fost monopolizată de companiile și asociațiile mari de transport, transmite Radio Chișinău.
La rândul lor, reprezentanții ANTA susțin că licențele de care dispun acești transportatori nu mai sunt valabile, întrucât legislația a fost abrogată. De asemenea, autoritățile sunt de părere că șoferii ar fi induși în eroare de firmele pentru care lucrează și care ar admite unele ilegalități.
La ședința de la Parlament, organizată de deputații de la Platforma DA, au participat și reprezentanți ai asociațiilor de transportatori. Aceștia spun că protestatarii sunt niște victime ale unor scheme mai vechi și că activitatea lor nu este una legală.
Precizăm că aseară, mai mulți șoferi au blocat drumul spre punctul de trecere a frontierei Leușeni, manifestându-și astfel dezacordul față de restricțiile de călătorie impuse în legătură cu pandemia. După câteva ore de protest, manifestanții au deblocat traseul respectiv. Ulterior, Poliția de Frontieră a Republicii Moldova a calificat drept ilegal protestul transportatorilor. Astăzi, șoferii au venit la Agenția Națională a Transportatorilor Auto, însă după ce au stat mai bine de trei ore în fața instituției, un reprezentant al agenției i-a anunțat că de fapt aceștia erau așteptați la Parlament, acolo unde fusese invitat și directorul ANTA.