Astăzi, în cadrul primei ședințe plenare din sesiunea de toamnă a Parlamentului de la Chișinău, a fost pus în aplicare sistemul electronic de vot.
Acesta ar urma să eficientizeze procedura de vot a actelor normative ale Parlamentului R. Moldova în cadrul ședințelor din plen și să asigure corectitudinea numărării rezultatelor votului exprimat, facilitând în acest sens activitatea forului legislativ.
Sistemul electronic de vot este format din două module interconectate. Este vorba despre Programul BOSCH DCN-CW Conference Software și Programul de afișare a datelor, care colectează și afișează opțiunile de vot prin intermediul unei interfețe grafice.
Instrucțiunea sistemului electronic de vot, aprobată de Biroul permanent al Legislativului de la Chișinău, reglementează regulile de utilizare a sistemului, sistematizarea votului expus, afișarea rezultatelor votului și dezagregarea acestuia în opțiunile exprimate – pentru sau contra, distribuirea pe fracțiuni, precum și nominal per deputat.
Pentru utilizarea sistemului, fiecare parlamentar va deține o cartelă de utilizator, conform locului pe care acesta îl ocupă în sala de plen și care este parte componentă a Sistemului electronic de numărare a voturilor.
După procedura de vot, raportul privind rezultatul votului în format PDF se va stoca și arhiva în format electronic. La fel, raportul în ansamblu pe proiectele de acte normative/administrative urmează a fi plasat pe pagina web a Parlamentului R. Moldova.