Patru întreprinderi din Republica Moldova își promovează produsele la Anuga, cel mai mare târg din lume de produse alimentare și băuturi, care are loc la Köln, Germania, în perioada 9-13 octombrie, notează Moldpres.
Potrivit sursei citate, companiile participante la expoziție sunt beneficiare ale programului de mentorat la export pe piața Uniunii Europene, implementat de Asociația Producătorilor și Exportatorilor de Fructe „Moldova Fruct” și finanțat de Corporația Financiară Internațională în cadrul proiectului „Reforma Climatului Investițional în Republica Moldova” în colaborare cu Agenția olandeză CBI.
„Vizitatorii au rămas încântați de calitățile gustative ale produselor pe care le propunem. Am discutat cu un șir de potențiali cumpărători din Bulgaria, Polonia, Suedia, Norvegia, Egipt, Germania și România. Interes sporit a fost manifestat față de prunele uscate, cubulețele din mere uscate, chipsurile din mere. Cu un comerciant din Bulgaria am reușit să stabilim și data expedierii primelor două camioane de marfă”, susține Gheorghe Cibotaru, producător de fructe uscate de la Nisporeni.
Potrivit lui Octavian Olaru, specialist marketing la Moldova Fruct, prin participarea la acest tip de evenimente se urmărește atragerea noilor cumpărători, precum și ajustarea la tehnologiile de ambalare a produselor și promovarea lor.
„Ne-am convins o dată în plus că producătorii din R. Moldova au capacitățile necesare de a face față tuturor cerințelor venite din partea cumpărătorilor de pe diferite piețe. Fructele procesate din R. Moldova au perspective reale să se găsească pe masa consumatorilor din UE, acest lucru îl demonstrează participarea la Anuga. Fructele pot fi consumate în calitate de gustări, dar și în industria culinară. Producătorii de la noi trebuie să identifice și să utilizeze instrumentele de plasare pe piață: ambalaj atractiv, informații corecte despre produs pe ambalaj, certificate de calitate și trasabilitate pe care consumatorul o poate găsi pe pagina web a furnizorului”, a subliniat acesta.
Republica Moldova a devenit în ultimii ani bine cunoscută pentru producția și comerțul cu fructe proaspete, iar la expoziția din Germania producătorii basarabeni au demonstrat că pot oferi și fructe procesate, miere și produse apicole.