Astăzi, 12 noiembrie 2021, grupurile de lucru pentru transport feroviar și comunicații de pe ambele maluri ale Nistrului s-au convocat în cea de-a doua ședință din acest an.
Experții au discutat aspecte referitoare la organizarea circulației trenurilor internaționale de pasageri de pe rutele ,,Kiev-Chișinău” și ,,Moscova-Chișinău”, fiind reiterată propunerea Chișinăului de a relansa deplasarea fără impedimente a acestora și cu garantarea integrității materialului rulant de tracțiune prin perimetrul regiunii transnistrene.
Chișinăul a evidențiat că reieșind din necesitarea reducerii sarcinii asupra infrastructurii rutiere de pe întreg teritoriul Republicii Moldova să fie analizate posibilitățile de majorare a volumelor de marfă transportată pe cale ferată cu utilizarea segmentului din Tighina și a celui din stânga Nistrului, în condițiile înlăturării barierelor artificiale și nefondate în calea circulației nestingherite.
Referitor la reiterarea mesajului experților de la Tiraspol de a deschide importul de produse petroliere prin punctul de trecere ,,Slobodca-Cobasna” s-a reamintit că în prezent asemenea importuri au loc prin punctul „Novosaviţcaia-Cuciurgan” și prin alte puncte agreate între autoritățile competente ale Republicii Moldova și Ucrainei.
Cu privire la tematica plăților pe diverse aspecte din sfera feroviară s-a accentuat că acestea reies din cuantumurile stabilite de cadrul normativ în vigoare, acordurile bilaterale dintre Republica Moldova și statele respective, infrastructura aflată la balanța Î.S. ,,Calea Ferată din Moldova” și raționamente tehnice, fiind necesară evitarea dublării acestora și uniformizarea pe întreg teritoriul RM, dar și renunțarea la abordări diferențiate și discriminatorii ce instituie dificultăți injuste.