Aproape 4 tone de produse alimentare au fost colectate, în acest an, în cadrul Campaniei naţionale de prevenire a risipei de alimente, desfăşurată de Misiunea Socială Diaconia a Mitropoliei Basarabiei. Produsele vor fi oferite persoanelor vulnerabile din Republica Moldova, o parte dintre ele ajungând deja la un centrul pentru copii din comuna Ivancea, notează TVR Moldova.
Centrul de zi „Bunvolenția” din Ivancea găzduieşte zeci de copii din familii vulnerabile. Ei primesc asistenţă din parte specialiştilor, fac activităţi educativ-culturale, dar primesc şi un prânz sănătos şi săţios.
În perioada carantinei, instituţia a livrat la domiciliu produse alimentare pentru familiile social vulnerabile şi pentru bătrânii din localitate. Cheltuielile pentru întreţinerea centrului sunt mari, iar fără donaţii, oferite inclusiv de Banca de Alimente, nu ar face faţă.
„Este un ajutor enorm şi o economie atât pentru organizaţia noastră, cât şi pentru familiile cu venituri mici. Pregătim copiilor ceea ce le place, inclusiv deserturi”, a declarat administratoarea centrului, Angela Revuțcaia.
La sfârşitul lunii noiembrie, Banca de Alimente a organizat cea de-a 2-a ediţie a „Campaniei naţionale de prevenire a risipei de alimente şi a foametei”. Mii de oamenii au răspuns îndemnului şi au donat aproape 4 tone de produse alimentare.
„Numărul beneficiarilor a crescut, pentru că au crescut preţurile la produse, au crescut preţurile la serviciile comunale şi organizaţiile care prestează servicii pnetru beneficiari sunt cu bugete limitate. Am fost bucuroşi să vedem că mii de oameni rezonează cu demersul Băncii de a reduce numărul persoanelor care suferă de foamete din cauza lipsei resurselor financiare şi cu bucurie au donat aceste produse alimentare”, a subliniat directorul Băncii de Alimente, Oleg Paraschiv.
Pe parcursul anului, zeci de agenţii economici dar şi agricultorii din Republica Moldova au donat produse pentru Banca de Alimente.
Produsele alimentare se vor transforma în prânzuri pentru bătrâni, persoane cu nevoi speciale, copii, dar şi mame singure. Anul trecut, în cadrul primei ediţii a campaniei Banca de Alimente, au fost colectate 4 tone de produse alimentare, care au ajuns la 28 de organizaţii.
Misiunea Socială Diaconia încurajează agenţii economici, producători agricoli, retaileri, să prevină risipa şi să doneze produsele alimentare scoase din circuitul comercial.