Podul Albița-Leușeni, care leagă România și Republica Moldova, ar urma să fie demolat și reconstruit la patru benzi.
Potrivit lui Irinel Ionel Scrioșteanu, secretarul de stat al Ministerului Transporturilor de la București, lucrările respective fac parte dintr-un plan comun de acțiuni pe infrastructură, care a fost stabilit în cadrul ședinței recente a Comisiei Mixte România – R. Moldova.
„Colaborarea dintre România și Republica Moldova este una productivă, în cadrul căreia au fost clarificate și rezolvate diverse aspecte ce țin de planul comun de acțiuni pe infrastructură și transport, precum și soluții logistice de transportare a păcurei”, a scris oficialul de la București pe pagina sa de Facebook.
El a mai remarcat că pe lângă finalizarea cu succes a primului pod peste Prut după Revoluție, Galați – Giurgiulești, au fost demarate următoarele proceduri:
Reabilitarea podurilor:
– Albița (RO) – Leușeni (MD): lucrările presupun demolarea podului vechi și reconstrucția podului nou pe 4 benzi;
– Sculeni (RO) – Sculeni (MD)
– Oancea (RO) – Cahul (MD)
Construcția a noi poduri rutiere peste Prut:
Stânca (RO) – Costești (MD)
Bumbăta (RO) – Leova (MD)
Fălciu (RO) – Leca (MD)
Construcția unui pod nou la nivel de autostradă:
Ungheni (RO) – Ungheni (MD): pod care va veni în sprijinul consolidării relațiilor economice, sociale și frățești dintre România și Basarabia. „Podul face parte din proiectul Autostrăzii A8, cunoscută și ca Autostrada Unirii și va avea și punct de trecere a frontierei. Am obținut acordul de mediu pentru acest pod în data de 18 noiembrie”, a mai specificat Scrioșteanu.
De asemenea, părțile au convenit să promoveze semnarea unui memorandum pentru stabilirea unor măsuri de eficientizare a activității de transport rutier din zona vămilor cu Ucraina și R. Moldova, în vederea îmbunătățirii conexiunilor transfrontaliere existente, memorandum aprobat deja în Guvern României la 4 noiembrie: punct vamal Vicovul de Sus – Krasnoilsk (UA); punct vamal Racovăț – Diakivti (UA); punct vamal Rădăuți Prut – Lipcani (MD) și punct vamal Bumbăta – Leova (MD).
Referitor la Autostrada A8 Târgu-Mureș – Iași – Ungheni, secretarul de stat de la București a remarcat că s-au început demersurile de către R. Moldova privind includerea A8 în harta rețelelor TEN-T, aceasta reprezentând conexiunea R. Moldova cu autostrăzile Uniunii Europene, până la Chișinău și apoi până la Odesa (Ucraina).
„Îi asigur pe partenerii noștri din R. Moldova de tot sprijinul nostru în vederea îmbunătățirii calității infrastructurii și serviciilor de transport, mai ales în aceste momente grele, având în vedere războiul din Ucraina”, a conchis Scrioșteanu.
Menționăm că nouă poduri ce leagă România și Republica Moldova vor fi construite sau reabilitate până în anul 2026.