Institutul Cultural Român a lansat miercuri, 5 iulie, un proiect inedit de promovare a cărților românești, inclusiv din Republica Moldova.
Campania „The Book Pitch. Alegerea cititorului” îi invită pe iubitorii de literatură să prezinte, în română sau în engleză, prin intermediul unui material video de maximum 60 de secunde, o carte a unui autor român (cetățean român, originar din România sau din Republica Moldova, având ca limbă maternă limba română).
Deveniți promotori și ambasadori onorifici, participanții la campanie au astfel ocazia să atragă atenția agenților literari, editorilor și traducătorilor străini, dar și cititorilor de pretutindeni, asupra unei cărți îndrăgite din literatura română.
Materialele video care întrunesc condițiile din regulamentul campaniei, primite în perioada 5 iulie – 5 noiembrie 2023 pe adresa de email [email protected], vor fi publicate pe paginile de social media ale Centrului Național al Cărții și ale partenerilor, iar din toamnă vor fi difuzate și pe TVR Cultural.
Doi dintre participanții la campanie au șansa de a participa la primele târguri internaționale de carte din 2024 la care Institutul Cultural Român, prin Centrul Național al Cărții, organizează prezența României: London Book Fair și ale Festival du Livre de Paris. Numele lor va fi ales prin tragere la sorți, în cadrul unui eveniment public organizat în timpul ediției din 2023 a Târgului Internațional de Carte Gaudeamus.
Această campanie este derulată de Institutul Cultural Român, prin Centrul Național al Cărții.